Friday, January 27, 2012

MỘT HỌC TRÒ CỦA TÔI- ONE OF MY LEARNERS

Người đầu tiên đã là : Lâm Thị Ánh Tuyết, một g.v mẩu giáo.
The first           was: Lam Thi Anh Tuyet, a kintergarden teacher.
Tôi nhớ rỏ tên nàng vì         nó trùng với tên mẹ tôi, Lâm Thị Tuyết.
I remember it clearly because it is the same as my mother’s.
Đến hỏi trước, cô đã hẹn bắt đầu vào 7:30 ngày sau đó, 19-8
Having asked, she promised to start at 7:30 the following day.
Tôi đã tình cờ nhận ra  ngày hôm ấy ngày sinh nhật của tôi.
I happened to recognize it     would be my birth day.
Vợ tôi mời tôi đi ăn ngoài để kỷ niệm cái mà tôi ít màng đến.
My wife asked me to eat out to celebrate what I rarely care for.
Khoảng 7:20, tôi      đã chấm dứt bửa ăn để kịp về dạy Tuyết.
Around 7:20, I finished the dinner to be with Tuyet on time.
Nàng dể thương. Cô ấy đã hiểu khá tốtđã làm tôi hài lòng.
She was nice.     She understood rather well and made me pleased.
Tuyết có giọng nói tốt và có một nữ tính.
She had a good voice and femininity.
Vào ngày học thứ nhì, cô ấy đã đóng học phí.
On the second day,     she paid the tuition.
Vào ngày thứ ba, nàng đến học như bình thường.
On the third day, she came as usual.
Từ đó đến nay, chẳng có tin tức gì, thông tin gì về nàng nửa cả.
Since then,        there has not been any news, information about her.

No comments:

Post a Comment