Tuesday, December 18, 2012

WHAT IS YOUR NEW YEAR RESOLUTION?

Chậm rải, rỏ ràng, tôi đọc câu hỏi:
“Lời hứa đầu năm của you là gì?”
Slowly,   clearly, I read the question:
“What is your new year resolution?”
Duyên dáng, Gary trả lời ngay rằng:
Cố gắng không bị đá đít nữa.”
Charmingly, he answered right away:
“Trying not to be a broken- hearted.”
Khi cả lớp nhao nhao yêu cầu tôi tiếp tục, tôi dỏng dạc, nhả từng chữ rỏ ràng,
Khi nói, tôi sẽ cố không để thiếu một âm cuối nào.
When they noisily asked me to go on, I loudly spoke out very word clearly.
“While speaking, I’ll try not to miss any final sounds.”
Người cao tuổi nhất trong lớp, Văn Hiếu, lâu nay yêu thương Đông Xuân, muốn khẳng định mình, đã đưa tay lên xin là người thứ ba phát biểu,
“Chinh phục quả tim nàng và làm nàng hạnh phúc như nàng thật sự ao ước.”
The eldest in class, Van Hieu, having loved Dong Xuan,
wanting to assure himself,
                                        raised his hand     to be the third    to declare,
“Winning her heart and making her as happy as she really wishes.”

No comments:

Post a Comment